31.5.09

Knak 5

Eerlijk gezegd weet ik bijzonder weinig van honden. Meteen na de aankoop van Kasper, waar ik bijna tweeduizend euro voor betaalde, heb ik het boekje uit de reeks "Ken Uw Viervoeter" aangeschaft dat over de Norwegeraner handelt, waaruit bleek dat ik beter eerst het boekje à raison van 15 euro had kunnen kopen. Een en ander had mij veel ellende kunnen besparen. Ik kwam er trouwens achter dat Marga-Rina op aanraden van een vriendin succesievelijk de hele reeks "Ken Uw Viervoeter" in de Openbare Leeszaal had doorgenomen en tot de slotsom was gekomen dat een Norwegeraner de hond voor ons was. Welnu, dat heb ik geweten. Inmiddels bedragen de kosten buiten voeding om zo'n kleine tienduizend euro. Want de prijzen van HOB en KR zijn grotesk te noemen. Het is dan ook geen wonder, dat de zowel de directeur van het HOB als die van het KR in een 'Donkervoort' rijdt. Summa summarum weet ik dus weinig van honden en ik werd gister weer eens op dat feit gedrukt, toen bleek dat een aantal zogenaamde kynologen mij bedrogen had met de mededeling dat een Rodelbacher Schwaermerhund een kruising zou zijn tussen een St. Bernhard en een chihuahua. Dat blijkt onjuist en ik bied dan ook volmondig de lezers van dit blog mijn excuses aan. Een Rodelbacher Schwaermerhund is een sinds 2004 door de AmericanineS (American Canine Society) erkend ras, ontstaan door het kruisen van een Whoopier Ruftstander en een Connecticut Roughhaired Simplon Queerbreed.
Sybren-Otto Koker, Drachten