7.1.12

Mango

Je had ze destijds in twee soorten: invalidenwagens waarmee je met de armen een ronddraaiende beweging en invalidenwagens waarmee je met de armen een op-en-neergaande beweging maakte. Ze waren er voor één persoon. Ik zie de noodzaak van brommobielen voor twee personen niet in, tenzij er binnenkort ook duorollators en duokrukken op de markt verschijnen. Vroeger wilde je niet graag gezien worden in een invalidenwagen, maar dat is, tenminste waar ik woon, ook veranderd. In plaats van een bejaarde, zie ik een, nog niet rijp voor een echt rijbewijs, jongeling door het dorp scheuren. Ik vind dat vreemd. De meeste van die karretjes zijn slecht vorm gegeven en produceren bovendien flink wat lawaai, maar gister zag ik een fraai gevormde electrische solowagen: de Mango "Jaguar". Op bovenstaande foto is hij rood, dat is niet mijn keuze, in zilver oogt hij nog beduidend beter.