Dugu maakte dus modellen die in het Carlo Biscartetti di Ruffia stonden (en naar ik aanneem nog steeds staan), daar was bijvoorbeeld deze Legnano. Of die uit dezelfde fabriek kwam als die van de fietsen weet ik niet, want officieel heette de autofabriek, die tussen 1906 en 1908 actief was, Fabbrica Italiana Automobili Legnanese (FI.A.L.). Het product was een licht autootje met een acht-pk-motor en cardanaandrijving.
Deze Cisitalia dateert uit een ander tijdperk en valt te vergelijken met hetgeen Gordini deed in Frankrijk met Simca: opvoeren en van een andere carrosserie voorzien. Nou was Simca voor en kort na de oorlog niets anders dan een Fiat met een ander naamplaatje, dus dat een Italiaan op het idee kwam met een Fiat 1100 (zie foto onder) hetzelfde te doen, lag voor de hand. In 1946 kwam de eerste Cisitalia op de weg en er werden ogenblikkelijk wedstrijden meegehouden. In 1947 eindigde Tazio Nuvolari in een Cisitalia op de tweede plaats in de Mille Miglia.