Imperia,
een Belgisch automerk dat vanaf 1906 actief was, besloot in 1933 een
licentie te nemen op de door Hans-Georg Röhr ontworpen Adler "Trumpf",
motor en aandrijving kwamen uit Duitsland, chassis, vering en
carrosserie kwamen uit eigen huis. De auto verscheen in de handel als Imperia TA-9. TA stond ongewtijfeld voor Traction Avant (=
voorwielaandrijving). Een versie met een kleinere motor (995cc)
verscheen in Duitsland als de "Trumpf Junior" en werd bij Imperia de
TA-7, leverbaar met drie verschillende carrosserieën: "Mouette",
"Mésange" en "Alouette". Na de Tweede Wereldoorlog waren
Adlerautomotoren niet meer leverbaar en Imperia importeerde Standard- en
Triumphautos uit Engeland, later werden die ook in België
geassembleerd. Toch verscheen een eigen auto, bovenstaande TA-8 met een
Hotchkissmotor en -aandrijving. De motor was door Hotchkiss kort voor
de oorlog ontwikkeld voor de Amilcar "Compound", een met hulp van
Grégoire ontworpen auto, uiteraard met voorwielaandrijving. Maar na de
oorlog besloot Hotchkiss het merk Amilcar niet te doen herleven. De
Imperia TA-8 heeft een viercylindermotor met een inhoud van 1340cc. Er
moet in ieder geval een TA-8 tot het Nederlandse wagenpark hebben
behoord, in Georgeano's "Complete Encyclopaedia of Motorcars 1885-1968"
staat een afbeelding van een TA-8 uit 1948 met kenteken TD-63-11.