27.7.23

NPO 4

Maar voor we ons naar de Maagdeneilanden bewegen, eerst aandacht voor ons dagelijks Olga Lowina Contest, waarbij luisteraars hun favoriete jodelplaat kunnen nomineren. Vandaag is dat Oesch's die Dritten met de Ku Ku Jodel, gekozen door Hein Wilders. "Goedemorgen meneer Wilders. En om maar met de deur in huis te vallen: familie van?" "Wat zegt u?"  "Bent u familie van Geert Wilders?" "Ik kan  u heel slecht verstaan." "Ik vroeg of u familie bent van Geert Wilders." "Nee, die jodelt  niet, ik trouwens ook niet. Maar... waarom vroeg u dat?" "Omdat u ook Wilders heet!"  "Wat zegt u?'  "Omdat u ook Wilders heet." "Ja, mijn vader zat op  de lagere school bij Caroline van der Plas in de klas." "Maar dat vroeg ik niet. Ik wilde weten of u familie was van  Geert." "Geert wie? Mijn vader heet Henk. Voluit Hendrik." "Is uw vader familie van  Geert Wilders?' "Waarom wilt u dat weten?' "Om dat u en uw vader natuurlijk ook Wilders heten."  "Wat zegt u?" "Ik dacht dat omdat u Wilders heet, u familie van  Geert Wilders  kon zijn." "Maar dat heeft toch niks met jodelen te  maken en daarover zou ik gebeld  worden." "U kunt nu luisteren naar de favoriete jodelplaat van Hein Wilders."