29.7.23

NPO 6

"Maar eerst nog een stukje lekkere muziek een wanneer  ik zeg lekker, dan bedoel ik echt lekker.  Op een Perzische Markt van Albert Ketel-Bij en denk ik altijd fluitketel of theeketel? En waar lag Perzië ook alweer? Was dat nou in het Midden- of in het Verre Oosten. Ja, zou mijn aardrijkskundeleraar zeggen:  had je maar beter op moeten letten. Dat heb ik destijds dus niet gedaan,  even zo goed blijft het een lekker stuk muziek van  Ketel-Bij. Heel lekker om dit programma mee af te sluiten. Maar voor ik u een allerplezierigste dag wens nog heel even aandacht voor het gedicht van de week, dat deze week  over honden moet gaan. Vandaag een  gedicht van  Analia van Rufterinck uit Assen: 'Mijn hond, mijn trots, altijd klaar als een rots, klaar terstond,  dat is mijn allerbraafste hond.' Tot morgen. Toedeloetjes."