De jaren dertig betekenden wel innovatie door grote autoconcerns,
Chrysler beet het spits af met zijn "Airflow", volgens het verhaal omdat
een van de ontwerpers in 1927 een aantal vliegtuigen van de Amerikaanse
luchtmacht zag vliegen en besloot een voorbeeld te nemen aan de bouw
daarvan. Er kwamen in 1934 drie types, alle met achtcylindermotoren: de
Airflow Eight, de Airflow Imperial en de Airflow Custom Imperial. Er was
niets mis met de auto, maar er onstond het gerucht dat de Airflow niet
deugde. Andere Amerikaanse fabrieken zagen hun productie na het magere
1933 met 60% zagen stijgen, terwijl dat percentage bij Chrysler maar 20
was. De fabriek probeerde, het eerste jaar produceerde Chrysler 11292
Airflows, met veel reclame het image van de wagen te verbeteren, toch liep de productie terug. In
1936 (met een aangepaste - wat tradioneler - grille) werden maar 6275
Airflows gebouwd. Het kan zijn, de onderste model is dat van een taxi,
dat in laatsgenoemd jaar de Airflow met een flinke korting aan
taxibedrijven werd geleverd, maar dat is een suggestie mijnerzijds, want
ik heb daar geen gegevens over kunnen achterhalen.