16.3.19

Invalide

Ben me vanmiddag rot geschrokken. Wandelde de Beethovenstraat in Amsterdam binnen een  half uur op en neer en ontdekte dat onder burgermoeder  Halsema  het zeer beroerd gaat in mijn geboortestad, goed, ik ben er al meer dan achtenzeventig jaar weg, maar het gaat me toch aan mijn hart, wanneer ik zie hoe razendsnel het aantal Amsterdamse invaliden toeneemt: je ziet ze in electrische karretjes op  het trottoir, op het fietspad en op de rijweg. Ik zag ze geparkeerd op de speciale strook voor blinden, binnen vijf meter van een zebra, voor de ingang van een winkel, kortom er ging in feite vanmiddag geen moment voorbij of mijn oog viel op, wat in de wandeling, een brommobiel heet. De invaliden moeten al gauw zo'n veertienduizend euro voor hun vervoermiddel neertellen, daar koop je natuurlijk ook een Renault "Twingo" voor, maar die heeft wel het nadeel dat je hem niet overal mag  neerzetten, dat  je daarmee niet over het trottoir mag racen en dat parkeren geld kost Ik heb de electrische brommobielen niet allemaal kunnen fotograferen, maar de meeste wel!










Wonderlijk dat alle invaliden, die ik bij hun brommobiel zag, allemaal buitengewoon goed ter been waren, waarschijnlijk  recent in hun Tesla naar Lourdes geweest!