21.3.19

Zuidzee Trio

Achtenzeventigtoerenplaten zaten destijds in simpele papieren hoezen, waarop platenmaatschappijen reclame maakten voor wat ze nog meer in de aanbieding hadden. Omdat de hoezen verder geen enkele informatie bevatten over de inhoud in kwestie, was het dus volslagen onbelangrijk of je de plaat van firma a in een hoes van  firma b stak. Sterker nog: ik kan me niet herinneren dat ik ooit aandacht heb besteed aan wat er verder door de platenmaatschappij Decca werd verkocht, ik ben daar nu ik mijn bakken met achtenzeventigtoerenplaten nader in ogenschouw neem, op gaan letten en ik vond o.a de volgende ongein gezongen door het Zuidzee Trio, een vertaling van "Cigarettes and Whiskey and Wild, Wild Women" van Tim Spencer en in 1947 een hit voor the Sons of the Pioneers in de Verenigde Staten.