Vandaag - nieuw -
in onze reeks sprankelende persoonlijkheden Ruftekijn van der Knurft, directeur
klantenservice van de Beroepsgroep tot Bevordering van de Instandhouding van de Boomklever en het Stoomstrijkijzer (BBIBS). Van der Knurft omschrijft haar zakelijke bezigheden
uiteraard in het Engels, omdat het Nederlands daartoe volgens
haar volstrekt ontoereikend is. "Responsible for building a customer
centric organization through
realizing an agile way of working within the context of a service
organization. With higher customer appreciation, committed employees,
increased efficiency and customized sales as a result. Responsible for
initiating and driving changes in order to stay a step
ahead in customer contact."
Van der Knurft: "Geen van ons, directeuren klantenservice, neemt die werkomschrijving serieus, want in werkelijkheid volgen wij de richtlijnen ons verstrekt door de voorzitter van onze vereniging van Directeuren Klantenservice Annet van der Hoek (Directeur Klantenservice ING & foto). Zij verordonneert - en mijns inziens zeer terecht - dat op onze uitgaande post nimmer een afzendadres dient te staan, zulks voorkomt hinderlijke correspondentie, waarvan wij uiteraard te allen tijde gevrijwaard wensen te blijven, bovendien moet - en daarin is Van der Hoek zeer strikt - de klant altijd te worden getutoyeerd, opdat deze weet op welke lage drempel hij zich bevindt: in feite op geen enkele drempel! Wij wensen tijdens onze dagelijkse besognes niet door klanten te worden lastig gevallen!"