Deze week een advertentie in "Time": "The all-electric BMW i3 is more than just an automobile - it fullfils a mission: the reinvention of urban mobility. With incomparable driving pleasure at zero emissions thanks to BMW eDrive. A revolutionary design featuring super-light and super-strong carbon fibre for minimum weight and maximum range. Connected intelligently with its environment to ensure you always reach your destination with ease and comfort.And at the same time, more conciously sustainable than any automobile before."
Iedere autofabriek tracht anno nu electrische auto's op de weg te zetten, maar toch waren er met name in de Verenigde Staten een eeuw geleden meer firma's die exact hetzelfde deden, de markt die ze voor ogen hadden was daar met name vrouwen - in Europa richten fabrieken zich ook op taxichauffeurs - dat het nergens een doorslaand succes werd, lag met name aan wat nog steeds een probleem is: de actieradius van de electrische auto. De komende dagen laat ik aan de hand van advertenties uit 1913 zien wat er in de Verenigde Staten leverbaar was en ik begin met de Ohio Electric gefabriceerd in Toledo (Ohio), de dame stuurt met een soort stang en regelt vermoedelijk de snelheid met haar linkerhand. De fabriek bestond tussen 1910 en 1918.