30.8.13

Bericht

Ik moet me weer even tot het mensdom richten want ik ben gediagnosticeerd - ik heb dat woord even moeten opzoeken, want zelfs wij cairn terrtiers, toch redelijk intelligente honden, struikelen wel eens bij moeilijk taalgebruik - als alpha vrouw. Dat komt zo: ik til een poot op als ik plas en ik snuif aan de plas van andere honden en plas daar dan even overheen. Dat schijnt niet te horen als je een vrouw bent, alleen mannen doen zoiets. Nou mooi niet! Het feminisme onder honden mag dan laat begonnen zijn, maar ik ben de Aletta Jacobs, de Joke Smit, de Harriët Freezer onder de honden: ik draag de titel "bitch" dan ook met trots. Vanmiddag komt er een soort psychiater naar mij kijken, ik hoef niet naar de psychiater, hij - het is trouwens een zij, heb ik begrepen - komt bij mij, als ze grrrodverdomme maar niet denken dat ik het feline tuig met rust ga laten, deze gore tuinschijters, deze mij uit de slaaphoudende nachtbrakers, deze stompzinnige vogeljagers. Ik heb iets opgevangen dat ik sociaal ga wandelen, ik ben benieuwd wat dat is. Sociaal wandelen...  net alsof ik nu als een soort hooligan door de buurt ga. Laten ze het feline tuig maar eens leren sociaal te wandelen, liefst in rotten van vier, met ik op de eretribune, om het zoodje, eindelijk geregeld, in Noordkoreaanse paradepas langs te zien trekken.
Una Barquhar