20.8.13

Hakkehakkepufpuf

Mijn OV-chipkaart (van aanzienlijk mindere kwaliteit dan mijn bankkaart) vertoont een krasje, ik kan niet meer inchecken terwijl ik weet dat er nog een kleine 40 euro op staat. Ik probeer via het internet er achter te komen wat ik moet doen. Na een half uur met een virtueel wezen, dat zich Eva noemt, te hebben gecorrespondeerd ben ik nog geen cent wijzer. Ik zal worden teruggemaild. Dat is na 2 dagen nog niet gebeurd. Ik bel maar eens en stel de doodsimpele vraag waar ik met mijn gekraste/gecrashte stukje plastic terecht kan. Bij de grotere stations. Daar hoort Naarden-Bussum niet bij, dus op de fiets naar Hilversum. Ik krijg daar een onpersoonlijke noodkaart à raison van zeveneneenhalve euro, moet een formulier invullen en dien voor een nieuwe persoonlijke kaart elf euro betalen. Dat is snel verdiend door de Teloorwegen maar zo krijgt het bedrijf wel weer geld om leuke, nieuwe miskopen in Italië te doen.