29.8.13

Barbara 8

Nog steeds een bit light in the head. An Cnoc blijkt A Knock. Bastiaan schijnt nergens last van te hebben. Ik heb hem twee nachten naar de guestroom gestuurd, want ik werd ziek als hij zich in de echtelijke sponde omdraaide. Gelukkig had Bassemannetje daar begrip voor, al wordt hij soms door alcoholgebruik hornyish. De curtains konden vanmorgen weer open en ik heb weer plannetjes: misschien straks even naar Zeist. Daar ben ik de laatste tijd weinig meer geweest. Ik denk dat ik Maria meeneem, want wellicht lopen we tegen een goede greengrocer aan en ik heb geen zin in hele sleeppartijen met volle plastic zakken naar de Range Rover. Zodra de carrying achter de rug is geef ik Maria vrijaf, want ik wil met haar niet gaan teaen in een of andere chique gelegenheid. Ik weet dat dat een tikkeltje over de top klinkt, maar ik vind dat huispersoneel zijn plaats moet weten. Bovendien kan Maria best via Hilversum of zo met de bus terug.

Bastiaan behandelt zijn E-type als een levend wezen, als hij hem wast - want in wasserettes wordt zo'n auto alleen maar beschadigd - is hij voortdurend in gesprek. Dat gaat van: "Dan gaan we nu lekker soppen" tot "Zo, en nu word je lekker opgeglommen". Gister bij terugkomst uit Zeist, dat me trouwens vies tegenviel, passed glory, zou ik willen zeggen, lag er een brief in de bus van een autobedrijf uit Grubbenvorst. Nou, niet direct a place waar je een firma, die dealt met klassieke auto's zou verwachten. Je kunt je auto daar naar toe brengen voor een "Health Check Basic" en een "Health Check Plus", maar in overleg is een haal- en brengservice mogelijk. Basseman hing vanmorgen om acht uur al aan de telefoon om voor de E-type een "Health Check Plus" te regelen.
 Omdat hij vandaag een belangrijke vergadering heeft, zit ik noodgedwongen thuis om op de afhaalservice van de heren uit Grubbenvorst te wachten, terwijl ik met Samantha had afgesproken om te gaan beachwalken in Zandvoort. Fuck!

Panic, panic, panic, panic, zo kun je de situation bij ons the best beschrijven. Maar laat ik een en ander in chronological order vertellen. Gistermorgen om even na achten een opgewonden Sam aan de phone: of ik de krant al gelezen of het nieuws al gezien had. "Nou nee, Sam, het is zaterdag!" "Heeft Bastiaan het al gehoord?" "Wat Sam?" "Dat De Jager geheime spaarrekeningen heeft opgespoord en dat we enorme boetes krijgen." "Jeeeesus, ik haal Bastiaan onder de shower vandaan en you better get Peter-Paul." Nou zijn the turnips done, dacht ik, want wij hebben een spaarrekening bij een bank in Bazel en Bastiaan is pas een paar weken geleden met Peter-Paul naar die stad geraced om 150.000 euro van de DSB naar Zwitserland te sluizen. En dat ons dat nu juist moet overkomen, terwijl Bastiaan vanmorgen zijn in Grubbenvorst healthplusgecheckte E-type wilde ophalen. Bastiaan zou meteen bij het carrestaurationcenter informeren of hij eind december, als hij zijn bonus binnenheeft, de E-type kan inruilen op een XK120. Zo'n XK is al al heel lang een dream van hem. In the mean time was Bastiaan met Peter-Paul in gesprek en Bastiaan besloot snel te handelen. "We call Bazel straks en vertellen de bank dat jij je 150.00 maandag komt halen en ik mijn 400.000 euro. We vertrekken zondagmiddag, zodat we maandagmorgen als eersten voor de deur staan en we nemen de meisjes mee, hebben die ook nog eens een uitje." Ik ben dus nu aan het pakken, want we vertrekken in an hour. Bastiaan heeft de boys in grubby forest vertelt, dat zijn E-type daar een paar dagen langer moet blijven, en heeft ze ook verteld dat hij very, very interested is in de XK120. Alles beter dan geld naar de belastingen.

Barbara Lebber-Beck, Blaricum