5.9.07

Birdy



Op de website van de firma zag ik mensen blij lachend Mont Ventouxachtige bergen beklimmen, dus ik schafte ook een Birdyvouwfiets aan, voor en achter geveerd en ik wist dankzij mijn inmiddels veertig jaar oude Moulton dat, dat voor een fiets met kleine wielen absoluut niet verkeerd is. Maar fietst een Birdy als een Moulton? Nee! Hij fietst, voor wie er verder dan 5 kilometer op wil rijden, doodgewoon belazerd. Ik herinner me een tocht door het Brabantse land een aantal jaar geleden van een NS-station naar een garage, waar mijn auto gerepareerd werd, meer dan 15 kilometer kan het niet geweest zijn. Afzien! Ik herinner me een tocht met een tweetal, bevriende, trouwens zeer onsportieve heren op racefietsen, die, mij worstelend op de Birdy, er voortdurend afreden. Een vervelende bijkomstigheid is dat de Birdy al zo'n viertal linkerbroekspijpen heeft vernield. Hij staat nu al een paar jaar boven op zolder en ik heb hem speciaal voor de foto's naar beneden gehaald.