26.9.07

Tichelaar

Bij ons op het dorp woont ook een Tichelaar, ik heb geen kunde aan hem, maar ons buurvrouw wel en nevens haar zal het een fleurige man wezen. Zulks kan ik van de man in de Tweede Kamer niet zeggen, die kliemt er aanhoudend op los. Ik kan puurslecht over zulksoort van mensen en hoe een partij zo een sluikerd als fractievoorzitter kan kiezen gaat mij boven het verstand. Maar als het allenig daarover zou gaan, was het nog niet zo slim: Jappie (ik weiger zo een man uit Het Veen met een Franse naam aan te spreken, ons vader zei altijden doe maar gewoon dan doe je al nuiver genoeg,) Tichelaar denkt dat hij voor ons denken kan, maar daar is de plas krekt wat te klein voor, ik zou graag zelf stemmen willen, ik heb van een Oranjewoudmannetje geen verlaat.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule