In plaats van een geplukte of gestreken bas werd in de opname van "One of these days" (zie gister) een tuba gebruikt, dat was bij accoustische jazzopnames gebruikelijk, omdat de geblazen bas beter op de plaat vast te leggen viel. Wie de plaat goed beluistert, ziet het volgende patroon: de hele band, daarna de houtblazers met wat versieringen door het koper, een lange trompetsolo van Louis Armstrong (de ster van het gezelschap), opnieuw de houtblazers afgewisseld met een break van de trombone, nog een keer de houblazers met een trombonebreak en tenslotte de hele band tot het eind.
Tien jaar later, in 1934, klonk de Fletcher Hendersonband heel anders en het is bij het beluisteren van "Down South Camp Meetin'" duidelijk waarom Benny Goodman veel arrangementen van Henderson gebruikte. Behalve een trompetsolo worden de houtblazers- en kopersectie tegen elkaar uitgespeeld. Swing is here! En, o ja, de tuba is verdwenen: Elmer James staat aan de bas.
(De plaat kocht ik niet in Antwerpen, maar tien jaar geleden op een verzamelaarsbeurs)
Tien jaar later, in 1934, klonk de Fletcher Hendersonband heel anders en het is bij het beluisteren van "Down South Camp Meetin'" duidelijk waarom Benny Goodman veel arrangementen van Henderson gebruikte. Behalve een trompetsolo worden de houtblazers- en kopersectie tegen elkaar uitgespeeld. Swing is here! En, o ja, de tuba is verdwenen: Elmer James staat aan de bas.
(De plaat kocht ik niet in Antwerpen, maar tien jaar geleden op een verzamelaarsbeurs)