11.7.15

Foto's

Voor de onlangs op dit blog geplaatste serie foto's van Praag, sleepte ik in 1991 een grote cameratas mee met twee fototoestellen en zeker vier verschillende lenzen. Dat doe ik al jaren niet meer en er zijn momenten van spijt, want kwalitatief halen de producten van zo'n klein digitaal cameraatje het niet bij wat ik destijds maakte. Het is wel heel gemakkelijk, het hangt altijd aan mijn broekriem en ik zie meteen resultaat. Sinds eergister heb ik een grotere digitale camera, tweedehands dat wel, want ik had geen zin een buitensporig bedrag te investeren. Er zit een boekwerk bij, dat ik nog door moet nemen, maar de eerste foto's zijn gemaakt, o.a. die van de vliervlinder (gister op dit blog) en ik realiseer me dat ik die foto met 't broekriemcameraatje nooit had kunnen maken. Toch ga ik nog wat oude foto's op het blog zetten, ik denk zo'n vijftien jaar geleden gemaakt met het oude materiaal in Florida.
Foto 1 werd gemaakt op een wel heel stille weg door de voorruit van een Chevrolet, foto 2 werd vastgelegd vanwege de naam van de verlaten bandenservice: Ischa met autobanden in Florida, ik grinnikte. Ik had hem de foto graag laten zien, hadden we samen kunnen lachen.