29.4.09

Le Mans 33

Natuurlijk schrijf ik sneller dan ik modellen van auto's, die ooit meededen aan de '24 uur van Le Mans', bouw. Langzamerhand raakt de voorraad autootjes op, ik ben bezig met een Excelsior 'Albert 1er', die aan de allereerste race, in 1923, meedeed. Van die auto heb ik maar één foto gevonden. Een foto van de start. Daarna wacht nog een Amilcar uit de late jaren dertig. Ik heb geen interesse in wat er na het begin van de jaren zestig in Le Mans rondreed, bovendien gaat mijn voorkeur uit naar Franse auto's, zodat die de afgelopen maand veelvuldiger op dit blog te zien waren, dan bijvoorbeeld wagens uit Italië.
Soms heb ik wel het model van een auto, maar niet exact de auto, die in Le Mans reed. Dat is het geval met deze MG K3. In 1935 reed de Nederlander Eddie Hertzberger samen met de Fransman 'Raph' in een K3 de race niet uit, de drie MG PA's ingeschreven door Captain G.E.T. Eyston en alle gereden door vrouwen deden dat wel, ze kwamen als 24e, 25e en 26e binnen.