28.3.13

Discriminatie 7


Waar ik al voor vreesde, ik moet terugkomen op het onderwerp discriminatie van ons, ik bedoel honden en dieren in het algemeen, want het mensdom houdt er merkwaardige practijken op na. Waarom staat er bijvoorbeeld een grijnzend varkentje  met koksmuts op en de prijs van karbonaadjes op zijn buik in de etalage van een slagerij? Waarom heet een viswinkel "'t Vrolijke Visje"? Een etablissement waar ik gister trouwens uit werd verwijderd, terwijl mijn eetgewoontes niet verschillen van de gemiddelde haring(vr)eter. "'t Vrolijke Visje"? Alsof het voor een tonijn het toppunt van vreugde is om zachtrose gebakken opgegeten te worden door het mensdom? Ik stel voor dat het mensdom de laatste moeizame dagen slijt in gelegenheden als "Het Hilarische Hospice" of "Het Geinige Gasthuis".
Una Barquhar.