8.3.13

Taboe 2

Voor me ligt Taboe nummer 3 en ik kijk opnieuw of zich inmiddels andere bekenden als medewerker hebben gemeld. Medewerkers die ik anno 1960 niet kende, maar veel later ontmoette. Daar is Bas Roodnat, later redacteur van Achter het Nieuws en nog later redacteur van NRC-Handelsblad, waarvoor hij me ooit interviewde en fotografeerde. Daar is journalist Peter Schumacher, die ik, zover me herinner, al vrij vroeg in de jaren zestig in Den Haag leerde kennen. Een andere Peter, Peter van Straaten de befaamde tekenaar, ontmoette ik toen ik op zaterdagmiddag de eindpresentatie deed van het programma Vara's Voettocht, waarin echt bekende Nederlanders - dus niet het slag van nu - een week door Nederland wandelden. Andere wandelaars waren Voedingsbond FNV-voorzitter Cees Schelling (foto), Jenny Arean, Koos Postema, Bob den Uyl en Dirk de Vroome, beter bekend als de Rooie Reus. Schelling was het type sociaal-democraat dat helaas inmiddels lijkt uitgestorven.