Al een hele poos niets meer geschreven over trams, niet dat ze uit mijn gedachten of zelfs uit mijn handen waren, want ik ben bezig een model van de serie 1300 van de Haagse PCC-cars te bouwen. Ik heb lang geaarzeld, omdat ik dat openbaarvervoersgeel zo ongelooflijk lelijk vind. De body, zeg maar de carrosserie, kocht ik een tijdje geleden op de treinenbeurs in Houten, over de aandrijving moest ik nadenken.
Uiteindelijk heb ik voor de aandrijving van een oude Bowser PCC-car gekozen, maar de Amerikaanse PCC's waren breder, dus de bodemplaat van de Bowser was onbruikbaar. Gelukkig werd de carrosserie in Houten geleverd met een bodemplaat en met plak- en vijlwerk is die nu rijdend, want ik heb weinig met statische modellen. De carrosserie is deels geschilderd. Nu het dak nog en dan kan de afbouw beginnen.
Ik ben donateur van de twee stichtingen die zich met trams bezighouden, natuurlijk van de SHTM* (Stichting Haags Tram Museum), waar iedere (oud-)Hagenaar die iets met Haagse trams heeft lid van behoort te zijn en van de de Tramweg-Stichting**, die me dankzij een prima periodiek op de hoogte houdt van wat er museaal tramgebied in Nederland gebeurt. Gister kreeg ik het blad "Op Oude Rails" weer in de bus en na het te hebben doorgebladerd, stond ik op straat om vijf minuten later onderstaande foto te maken.
Waarom? Omdat op 28 september 1941 meneer H.G. Hesselink op hetzelfde punt gestaan had om deze foto van een goederentram te maken in de Comeniuslaan.