19.6.16

Bugatti 7

Geen spatborden maar wel verlichting en aan het nummerbord te zien een Belgisch Type 37. Een Grand-Prixwagen die eind 1925 voor het eerst te koop was en tot 1930 in de Bugatticatalogus stond. Er zijn 270 exemplaren verkocht. Het chassis en de carrosserie waren identiek aan die van het Type 35, de motor was echter een viercylinder met een inhoud van1496cc (een motor die ook in het Type 40 werd geïnstalleerd), later verscheen ook een geblazen versie: Type 37A. Zo'n dertig jaar geleden dook achter me voor een stoplicht bij de Utrechtseweg in Hilversum een Type 37 op, helemaal uit Zweden, dat was andere koek dan een oude auto op een trailer meeslepen achter een Rangerover naar een of ander evenement. Dat het Type 37 soms voorzien werd van een lichte coupécarrosserie toont onderstaand miniatuur. Wie denkt dat het een grapje is van een automodelletjesmaker komt bedrogen uit, de auto heeft wel degelijk bestaan. In  Hugh Conway's onvolprezen "Bugatti. Le Pur-Sang des Automobiles" staat een foto van Miss Marie Dalbaicin aanwezig bij het "Championnat Automobile des Artistes" in Parijs in 1928 met een Type 37 met  exact dezelfde carosserrie.