11.8.07

Chevrolet

Deze Chevrolet kocht ik voor 200 gulden van de gemeente Hilversum, oorspronkelijk een brandweerauto, sleet hij zijn laatste dagen in dienst van de gemeentereiniging. Als zodanig kwam ik hem ook tegen, in dienst van een bladopruimingsploeg in de herfst. Ik belde de gemeente en vroeg of de auto te koop was , dat was hij op dat moment niet, maar ik werd op een lijst gezet en als ik de hoogste bieder was, dan werd hij mij gegund. Mijn bedoeling was de motor eruit te halen en later in mijn Chevrolet cabriolet uit 1938 te hangen onder het motto: het is altijd goed een reservemotor te hebben, die weinig kilometers gedraaid heeft. Gas- en rempedaal in de auto zaten omgekeerd, dus dat was even wennen. Bovendien was de versnellingsbak niet gesynchroniseerd, ik moest dus goed nadenken toen ik de wagen naar huis reed. Ik heb hem maar heel kort gehad. Ik heb de motor uitgebouwd en de rest is op een sloperij in Hilversum beland.