22.8.07

Morris

Hij stond al een tijdje op een VARA-parkeerterrein, de Morris Minor Traveller. Altijd op dezelfde plaats en er kwam mos op het hout. Op zeker ogenblik werd mij door de eigenares gevraagd of ik me over het autootje wilde ontfermen. Dat wilde ik, maar ik ontdekte al heel snel dat de stoeltjes voor iemand van mijn lengte toch wel heel erg oncomfortabel waren, gelukkig pasten de leren stoelen van een Wolseley 15/50 zonder enig probleem. Er moest hier en daar iets aan het hout gebeuren en na het vervangen van de navulbare armschokbrekers door Koni’s werd de wegligging van de Traveller aanzienlijk beter. Ik heb er geruime tijd in gereden, uiteindelijk is hij gekocht door een Amerikaan, die er negen maanden mee door Europa heeft getoerd, het enige mankement was een kapot lagertje van de dynamo. De man heeft hem op de boot naar New York gezet en is er vervolgens mee naar San Diego gereden. Mijn Traveller was net als de auto op de foto "snowberry white".