19.8.07

Mercury

De 1938 Chevrolet was gerestaureerd, ik was er heen en terug mee naar Denemarken gereden, vond het zonde met een cabriolet de winter in te gaan en ging naarstig op zoek naar een plaatsvervangende voertuig. Iemand gaf me de raad uit te kijken naar een begrafenisauto of een volgwagen. In hartje Amsterdam vond ik drie verlengde Mercury’s met separatie, die als volgwagen hadden dienst gedaan. Maar ik had er geen drie nodig, voor mij was eentje genoeg. De verkoper was iemand van alles of niets. Nou was de prijs er ook naar: heel veel auto voor 1000 gulden. Ik moest op zoek naar twee mensen die de resterende f.666.66 ophoestten. Dat lukte en op zaterdagmiddag reden drie enorme Mercury’s door de Amsterdamse Rijnstraat richting Utrechtse weg. Na twee weken twijfelachtig rijgenot, hij viel bijvoorbeeld nergens te parkeren, heb ik hem weer verkocht en werd de begrafenisauto (zie archief: Ford 2) aangeschaft.