20.8.07

Folders



Door mijn Gez.Zenders P&M-activiteiten kwam ik er niet toe mijn fietsarchief op orde houden, daar ben ik nu mee bezig. Een tijdje geleden liet ik hier een paar tandemmogelijkheden zien, vergetend dat ik van dat soort tandems folders heb uit het eind van de jaren negentig van de voorvorige eeuw. Het eerste plaatje komt uit een folder van "The Miami Cycle And MFG.Co.", gevestigd in Middletown, Ohio, die "Racycle Narrow Thread"-fietsen maakte, waaronder afgebeelde beide van achter aangestuurde tandems: modellen 10 en 11 uit 1897. Het tweede plaatje toont "A new sociable bicycle", dat in 1896 werd vervaardigd door de "Central Cycle Co's Works." in Carlisle, waar beide berijders naast i.p.v. achter elkaar zitten. De prijs van "Pickering's Latest Invention" was destijds 35 pond.