14.8.07

Wolseley 2

MG en Wolseley deelden de carrosserie: bij MG heette de auto ZB, bij Wolseley 15/50: beide kostten in het Verenigd Koninkrijk zelfs evenveel. In feite was alleen de grille verschillend. "Badge engineering" dus. Mijn Wolseley had een claxonring in het stuur, die het op zeker moment begaf. Ik besloot de zaak te demonteren, dat was een uiterst dom besluit want ik kreeg de zaak niet meer inelkaar en moest naar importeur Dirk v.d. Mark in Amsterdam om een nieuwe claxon te halen. Als ik er over nadenk waren de respectievelijke kopers van beide Fords en deze Wolseley de auto's in feite niet waard: de Ford uit 1946 ging naar iemand, die meteen na aankoop het nodig vond de accu op te laden om deze vervolgens verkeerd om weer in de wagen te zetten, resultaat de typerende 4 1/2 Volt Fordbobine kapot, de nieuwe eigenaar van de begrafenisauto draaide de luchtschroef aan een kant van de dubbele carburateur dicht en wist de achterruit er uit te krijgen, de Wolseley brak een steekas, omdat de man op grind te hard optrok. Ik heb nog een paar keer hand- en spandiensten verleend, maar daarna zijn de auto's uit beeld verdwenen.