7.6.16

Geel


Asscher: “Goed dat ik je even aan de lijn heb, Diederik, want ik heb een fijn plan in de aanbieding.”
Samsom: “Vertel maar Lodewijk, ik  heb momenteel toch niks om handen want Aboutaleb houdt zich terecht koest.”
Asscher: “Jarenlang zijn de oudere werknemers in ons land in de watten gelegd, extra vrije dagen en andere douceurtjes die dat overjarig tuig helemaal niet  verdiend heeft.”
Samsom: “Prima, zolang je de kinderopvang maar ontziet, vind ik alles prima!’
Asscher: Daar kun je op rekenen, Diederik, ik ga de regelingen van mensen boven  de vijftig aanpakken en je mag hopen dat daar de peuters al de deur uitzijn.”
Samsom “Prachtig, maar wat als het je niet lukt ze weer aan het werk te  krijgen?”
Asscher: “Dat gaat me lukken, want uiteindelijk gaan ze wanneer ze weigeren, net als voor de oorlog naar werkkampen en dan piepen ze wel anders. De karwats er over, Diederik!”
“Samsom: “Ik hoor dat je er echt zin in hebt, Lodewijk.”
Asscher: “Nou en of en als ze niet willen werken krijgen ze bovendien een gekleurde vlek op hun kleding. Ik weet alleen nog niet welke kleur.”
Samsom: Ik zou geel nemen, Lodewijk, dat steekt goed af!”