11.6.16

Dreadlocks

Una ging deze week voor de derde keer in één maand naar de trimmer. Dat lijkt  wat veel, maar Una is een nerveus hondje, houdt niet van gepluk aan haar lijf en dus moet trimmen in gedeelten gebeuren. Deze week had ze vast besloten dat er in geen geval aan haar  hoofd mocht worden gezeten en had ze geprobeerd de trimster te bijten. We namen haar onverichterzake weer mee. Ik ken die reactie als ik probeer haar hoofd te fatsoeneren: ogen wegdraaien en vervaarlijk grommen. Maar als ik haar dan stevig in haar nekvel grijp valt de reactie mee. Gistermiddag heb ik haar de  trap op gedragen, dat moet want na één keer van de trap gevallen te zijn, waagt ze die wandeling naar boven niet meer. Ik zette haar in het bad en draaide de lauwwarme douche open en het wonderlijke ze laat het zonder protest gebeuren, twee keer inzepen: geen punt. Straal op de snuit, het mag allemaal. Maar kom niet aan haar dreadlocks.