Citroën Rosalie 15CV Légere (coach quatre places)
Behalve Yacco - het Franse oliemerk dat nog steeds bestaat - was een andere oliemaatschappij "A. André et Fils" met Spidoléïne in 1933 op het recordpad, ook met een Citroën Rosalie, maar dan een zescylinder: een 15CV Légère. Dat was - om de auto precies te omschrijven - een 10CV met een zwaardere motor, in plaats van een vier- was een zescylinder met een inhoud van 2,7 liter geïnstalleerd. De carrosserie van de recordwagen kwam van Clément Kelsch uit Levallois-Perret, een firma die zijn sporen had verdiend met de bouw van aerodynamische carrosserieën op Franse auto's die succes geboekt hadden in de late jaren twintig tijdens de "24 Uren van Le Mans". Op 19 maart 1933 begon op het circuit van Montlhéry de recordpoging, maar die moest diezelfde dag wegens panne worden afgebroken, twee dagen later startte men opnieuw. Er zijn een aantal befaamde coureurs ingehuurd die afwisselend de auto besturen, de eerst dag worden bijna 2900
kilometer afgelegd, maar na acht dagen gaat het mis omdat het circuit
ook open is voor amateurs die hun rondjes rijden wordt de Spido
aangereden en belandt naast de piste. Desalniettemin zijn er zestien
internationale records gebroken. De Spido wordt door Kelsch hersteld, de
aerodynamiek wordt zelfs verbeterd en rijdt in juni 1933 in zeven dagen
bijna 22000 kilometer met een gemiddelde snelheid van 130 km/u.
hieronder de Spido 1 die op 29 maart 1933 verongelukte