27.6.16

Morgen

Morgen word ik tachtig, dat lijkt best oud, maar de bloeiende cactus hierboven is ouder, want hij staat bij mij in de vensterbank net zoals hij tachtig jaar geleden in mijn moeders vensterbak stond. Voor de allereerste keer werd vanmorgen gewenst dat ik, ik herhaal het erbarmelijke Engels van  de dame die de historische woorden uitsprak: "Stay, where you  come from".  Word je tachtig en dien je  op te rotten omdat je niet snel  genoeg plaats maakt. Het kwam zo, ik was in gesprek met mijn Amerikaanse echtgenote, toen mevrouw mij in de dierenwinkel trachtte te passeren en ik niet ogenblikkelijk  reageerde,  nadat  ik  dat  vervolgens wel deed door haar er op te attenderen dat ze ook via de andere kant van de balie kon  passeren, kreeg ik "Stay, where you come from" te horen.