Notulen Directie ProRail d.d. 19 juni 2106
Aanwezig: Adrianus Mammsermann, president-directeur;
Theo Ochussen, directeur Werken en
Berrie S. H. Goffenburg, directeur Financiën.
Aanwezig: Adrianus Mammsermann, president-directeur;
Theo Ochussen, directeur Werken en
Berrie S. H. Goffenburg, directeur Financiën.
Mammsermann opent de bijeenkomst en deelt zijn mededirecteuren mee dat hij zich
grote zorgen maakt over het imago van ProRail, dat te lijden heeft van
voortdurende uitvallende computers, verkeerd geinstalleerde wissels,
gebrekkig baanonderhoud en hij vraagt Ochussen wat deze hieraan denkt te
doen.
Ochussen: "Ja, wat kunnen we hieraan doen?"
Goffenburg: "Wij moeten in de aanval."
Goffenburg: "Wij moeten in de aanval."
Mammsermann: "Hoe heb je je dat met een voortdurend falende infrastrucuur voorgesteld?"
Ochussen: "Inderdaad, hoe heb je je dat voorgesteld?"
Goffenburg: "We moeten de zaak afleiden van de werkelijke problemen op het spoor."
Ochussen: "Inderdaad, hoe heb je je dat voorgesteld?"
Goffenburg: "We moeten de zaak afleiden van de werkelijke problemen op het spoor."
Mammsermann: "Afleiden?"
Ochussen: "Afleiden?"
Ochussen: "Afleiden?"
Goffenburg:
"Jazeker. Afleiden van de werkelijke problematiek! Dat is een oude
strategie en die heeft altijd gewerkt: we moeten dus niet over falende
computers en wissels zeuren en zeggen dat we die zullen repareren of
vervangen, maar iets vinden dat volslagen irrelevant is, maar waarmee we
aantonen dat veiligheid bij ProRail hoog in het vaan staat."
Mammsermann: "Schitterend, maar waar denk je aan Goffenburg?"
Ochussen: "Ja, waar denk je aan?"
Goffenburg: "Aan volkstuintjes."
Ochussen: "Ja, waar denk je aan?"
Goffenburg: "Aan volkstuintjes."
Mammsermann: "Volkstuintjes?"
Ochussen: "Volkstuintjes?"
Goffenburg: "Zeker. De volkstuintjes zijn een gevaar voor de veiligheid op het spoor. "Mammsermann: "Hoe bedoel je dat?'
Ochussen: "Ja, hoe bedoel je dat?"
Goffenburg: "Nou heel simpel, de volkstuintjes waarover ik het heb liggen veel te dicht bij het baanlichaam, er wordt door de eigenaars vlak langs het spoor gewerkt, gefietst, gelopen, noem maar op. Dat is een gevaar voor de veiligheid op het spoor en dus moeten de volkstuinbezitters ophoepelen."
Ochussen: "Volkstuintjes?"
Goffenburg: "Zeker. De volkstuintjes zijn een gevaar voor de veiligheid op het spoor. "Mammsermann: "Hoe bedoel je dat?'
Ochussen: "Ja, hoe bedoel je dat?"
Goffenburg: "Nou heel simpel, de volkstuintjes waarover ik het heb liggen veel te dicht bij het baanlichaam, er wordt door de eigenaars vlak langs het spoor gewerkt, gefietst, gelopen, noem maar op. Dat is een gevaar voor de veiligheid op het spoor en dus moeten de volkstuinbezitters ophoepelen."
Mammsermann: "Maar er is toch nog nooit zo'n volkstuineigenaar onder een trein gekomen, daar trapt toch niemand in?"
Ochussen: "Nee, daar trapt niemand in."
Ochussen: "Nee, daar trapt niemand in."
Goffenburg:
"Daar gaat het ook niet om: wij moeten ons image opvijzelen en dat doen
we door te laten zien dat de veiligheid op het spoor onze eerste zorg
is. Volkstuintjes langs het spoor zijn onveilig en de verdwijning daarvan maken wij tot
speerpunt.
Mammsermann: "Goed idee, gaan we doen. Niet meer zeuren over computers, wissels en seinen, maar weg met de volkstuintjes.
Ochussen: "Weg met de volkstuintjes"
Ochussen: "Weg met de volkstuintjes"
Goffenburg: "En laten we het lopen langs het spoor ook niet vergeten dat zorgt ook voor uren vertraging!"
Mammsermann: "Instappen als er gefloten is ook. We moeten agressief op de misdragingen van het publiek wijzen, ieder dag opnieuw, dan vergeten ze de blaadjes op het spoor, de wissel- en seinstoringen vanzelf.
De vergadering wordt gesloten.
De vergadering wordt gesloten.