6.5.13

Ankeveen

Gister was ik in Ankeveen. Ik was daar, voor zover ik weet, nog nooit geweest, bovendien was ik daar met een vervoermiddel waar ik nog nooit gebruik van had gemaakt: een tandem. Ik werd achterop in een mand gehesen en met twee kettingen vast gemaakt. Laat ik meteen even meedelen dat het niet mijn favoriete manier is om te reizen en zeker niet als er plotseling een kat mijn blikveld binnenkomt en dat was gister het geval. Ik sprong meteen uit de mand maar vergat dat ik vast zat en ik kwam dus in een uiterst oncomfortabele manier naast het achterwiel van de tandem te hangen. Ik hing ondersteboven met nog één achterpoot in de mand en met mijn neus bijna tussen de spaken. Zeer genant, vooral omdat die kat op een muurtje naar mij zat te kijken. Ik vergat helemaal te blaffen en dat doe ik altijd als ik zo'n wanproduct zie. De kettingen werden losgemaakt, ik mocht even rondwandelen en daarna werd ik opnieuw in de mand gehesen. Ik was dolblij dat ik thuis was.
Una Barquhar.