22.5.16

Ankeveen

Massey-Ferguson
Voordat ik gister naar Den Haag ging, eerst op en niet  in mijn Peugeot 1945, want het is een fiets, naar Ankeveen om te fotograferen. Daar werden een aantal oude auto's verwacht die gingen deelnemen aan een rally. Mijn Peugeot bleek het oudste vervoermiddel, maar de leukste deelnemer was een Massey-Ferguson uit 1958, de grote vaderlandse driekleur voorop, had voor mij niet gehoeven, maar ieder zijn meug. Er was een Traction Avant uit 1953, sinds 1997 in Nederland, een Sunbeam Alpine, toch weer iets anders dan de veel vaker opduikende MG B's en een DAF 600 De Luxe uit 1961. Uiteraard waren er meer auto's: een paar 2CV's en een van zo'n  pseudosportcarrosserie voorziene 2CV waarvan de eigenaar niet precies wist hoe hij zich in een gezelschap  van oude autoliefhebbers moest gedragen en met veel lawijt het verzamelterrein op kwam scheuren, maar die heb ik niet gefotografeerd.

 Citroën Traction Avant 11B
 Sunbeam "Alpine"
Daf 600 De Luxe