29.5.16

Daar zijn we weer!



Geachte heer/mevrouw,

Als gewaardeerde klant van de Rabobank willen wij u altijd op de hoogte brengen van de laatste wijzigingen en nieuwe producten in ons systeem. Sinds deze maand zijn wij overgestapt op een nieuwe systeem waarbij de huidige betaalpassen die onze klanten op het moment gebruiken moet worden vervangen door de nieuwe geproduceerde betaalpas. Ook zullen wij de Rabo Internetbankieren omgeving veranderen. Dit heeft te maken met het feit dat wij de laatste tijd verschillende problemen tegen komen waarbij we ons met het huidige systeem niet tegen kunnen beschermen.
Waarom een nieuwe Rabo betaalpas aanvragen?
Op dit moment is skimming en misbruik van de betaalpassen een groot obstakel voor de Rabobank. De schade van de opgenoemde onderwerpen zijn op het moment toren hoog. Dit is niet alleen voor ons vervelend, maar ook voor u als klant natuurlijk. Na verschillende onderzoeken over de negatieve klachten hebben wij besloten om dit probleem op te lossen. Daarom hebben wij een nieuwe betaalpas geproduceerd die hier tegen gewapend is. De chip van de nieuwe betaalpas bevat een AES-256 encryptie die het skimming probleem volledig oplost, ook bevat de nieuwe betaalpas de NFC-2 chip deze zorgt ervoor dat u beter beschermd bent tegen misbruik van uw betaalpas. De omgeving van het Rabo Internetbankieren is ook aangepast omdat uw betaalpas gekoppeld is aan uw Internetbankieren.

Alle huidige betaalpassen dienen daarom door deze redenen vervangen te worden. De nieuwe betaalpas kunt u na aanvraag binnen 3 werkdagen op uw deurmat verwachten. De Rabobank denkt veel aan de toekomst en wilt de vervanging van de betaalpassen zo mileuvriendelijk laten verlopen. Daarom vragen wij onze klanten om de huidige betaalpassen niet te dumpen, maar te recyclen. Door de huidige betaalpassen naar onze recycle afdeling op te sturen ontvangt u de nieuwe betaalpas volledig gratis. U kunt er ook voor kiezen om uw huidige betaalpassen niet te recyclen dan wordt er wel een bedrag in rekening gebracht van 22,95 EURO.

Als er meerdere betaalpassen zijn gekoppeld aan uw Internetbankieren verzoeken wij u om de betaalpassen eén voor eén te vervangen. Alle oude actieve betaalpassen worden per 1 juni permanent geblokkeerd.

Klik hier om de nieuwe betaalpas aan te vragen

Alvast bedankt voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,

Rabobank N.V.


Zo'n bericht verschijnt steevast op zaterdag, contact met de bank is dan niet mogelijk en goedgelovige klanten stinken in zo'n missive. Het is eigenlijk heel simpel vals van echt te onderscheiden, want het tuig dat dit soort angstaanjagende berichten verstuurt maakt altijd taalfouten.