11.5.16

Archibaldina 11

Heb ik gisteravond naar de voorronde van het songfestival gekeken, nou nee, ik had bijna geschreven dat ik geen getatoeëerde aap als de oude Bob op mijn scherm wens te aanschouwen als dat niet een belediging voor een aap zou zijn, want wat knoeien mensen graag om en aan hun lijf, dat zie ik een gorilla of een sjimpaanzee nog niet doen en het  afschuwelijke is dat mensen ook niet met hun vurige tengels van de soortgenoten van Van der Blaf af kunnen blijven, niet alleen door het afknippen van staart en oren, maar ook door belachelijke fokprogramma's waardoor sommige hondjes een te kleine schedel hebben voor hun hersens en daardoor lijden aan epilepsie of andere verschrikkelijke ziektes, maar daar hoor en zie ik BNN's "Je zal het maar hebben" nooit over. Het weer brengt de laatste dagen ook weer ontzettend veel lelijks naar buiten, het fatsoen dat wij lang geleden hebben meegekregen van onze ouders hadden is ver te zoeken, ik zie mannen van mijn leeftijd in korte broek door het dorp flaneren met spataders en al, het liefst op een electrische damesfiets, want behalve hun jongeheer omhoog krijgen ze ook hun been niet meer over de stang van hun fiets, vrouwen zijn trouwens niet veel beter, bovendien vreten die veel te veel en in plaats van naar de kerk gaan ze naar de zonnebank.
Archibaldina Kwakernaak