8.4.18

TELEN MET TAMARA 7

Natuurlijk kon u mij op een warme dag als gister vanaf zeven uur 's ochtends tot acht uur 's avonds in mijn tuin vinden: scheppend, wiedend, plantend en natuurlijk  gietend, want vergeet u het niet: gieten is uiterst belangrijk en met zo'n klein plastic gietertje bent u bij mij niet aan het  goede adres, nee, een forse, zeker vijfentwintig liter water bevattende, verzinkte gieter, waarvan ik zelfs een drietal in mijn bezit heb, zijn voor een beetje tuin nodig. Buitengewoon handig is het dat u met twee personen of zelfs  beter  met drie personen werkt: één vult de gieter nummer 1, een ander draagt gieter 2 naar de tuin en u giet met gieter nummer 3, op  deze  wijze kunt u het gieten urenlang volhouden. Wanneer u meststoffen aan het water toevoegt en zulks is regelmatig nodig, raad ik u aan zelfs een vierde persoon in te schakelen. Er zijn vast wel mensen in uw omgeving die u terwille willen zijn, zeker als u ze om de twee uur of zo een stroopwafeltje of een ander koekje voorschotelt.
Tamara Maretak - van der Hulst, tuinarchitecte.