13.4.07

April in Paris

Niet opgelet. Waren de kastanjes in Parijs nu in bloei of niet? Zouden ze wel moeten zijn volgens Vladimir Dukelsky en Edgar Yipsel Harburg, samen verantwoordelijk voor "April in Paris". Heb er een fraaie uitvoering van op een gelijknamige CD van Count Basie. Maandag heen, gisteravond terug, dus drie dagen de tijd gehad om naar kastanjes te kijken en het niet gedaan. Veel geslenterd door de buurt waar ik altijd logeer. le Marais. Ook toeristisch, maar ontloop ze maar eens in Parijs, bovendien ben ik het zelf ook, ik moet me niks verbeelden. In elk geval veel aardiger dan de Sjemps Ielaisus. Vanwege het feit dat ik iemand naar de Avenue George V moest brengen kwam ik toch in de kontreien en ontdekte dat men een enorme schutting had gebouwd om een huis op de hoek van de Avenue George V, de Rue Colomb en de Rue Quentin: een trompe l'oeil.