21.4.07

Breinverweking

Op het stuit zit ik met grote vernuivering in de zorg. Dat komt zo: ik heb een brief uit Burum gekregen, Burum City, schrijft het vrouwmens. Als men geen hoge rekening van zichzelf heeft, moet men zorgen dat men die krijgt, zeg ik altijden maar. Ik trek al 22 jaar van Drees, maar in Burum willen ze dat ik weer aanarbeiden ga bij Modderman, in het koekfabriek. Nuiver volk, daar in Burum en men ziet nu klaar dat de streling van de schotels tot breinverweking leidt, want zelfs ons regeer is niet van doel de oudereend en daar hoor ik toe, zolang aan het werk te houden. Ik kan allenig maar tegen dejenen in Burum, daar de breinverweking nog niet toegeslagen heeft, zeggen: vervaar, zo lang het nog kan. Ren, fiets, rij, maar bovenal vlieg voort, maar kom in alle gevallen verders onheil tevoren.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule