3.4.07

Zeer lapje

Het is hedendedag een lijden, maar allergelukst hebben wij slachtofferhulp, die tijge snel te plak is
als men maleur meemaakt. Gister is het lijtse kind van Oege Heitema van zijn driewieler gevallen, hij had een schram op de knibbel en zijn moeder heeft er een zeer lapje opgedaan. Ik zag het ongemak gebeuren, hij vloog te hard om de hoek. Om zeven uur werd bij mij aan de deur gescheld, er stond een lak en frak vrouwmens voor de deur en zij vroeg mij hoffelijk of ik slachtofferhulp nodig had. Ik dacht bij mij zelfs, Ymkje meisje, dat moet je eens meemaken dus wij tegaar naar de voorkamer. Of ik er al over praten kon, zei het mensje. Dat het het beste was om het van je af te praten. Nou dat ik heb gedaan, ik wist zelfs het merk van het plaster dat het kind op de knibbel kreeg. Aankomende vrijdag komt het vrouwmens terug om te zien hoe het dan met mij gaat.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaul