17.4.07
Peugeot 203
De Peugeot 203 werd in 1948 op de Parijse autosalon voorgesteld, was vanaf januari 1949 leverbaar en zou met jaarlijkse wijzigingen tot februari 1960 in productie blijven
De 203 coupé werd door de fabriek slechts anderhalf jaar geleverd, van october 1952 tot april 1954, het zusje ervan, de tweezitscabriolet werd een jaar eerder geintroduceerd en was leverbaar tot de zomer van 1956.
Een speciaal voor wielrenwedstrijden aangepaste Peugeot 203 cabriolet, in dit geval een Tour de France-uitvoering.
Emile Darl'Mat (zie Stroomlijn 5) zette zijn reeks successen op basis van Peugeotmodellen na de Tweede Wereldoorlog voort: in 1947 verscheen een coupé 202, waarmee op Monthléry drie internationale records in de 1100cc klasse werden veroverd. Verder werd de 203 in cabriolet- en sedanvorm verlaagd en verfraaid, een kleine serie werd in het begin van de jaren vijftig verkocht. Topsnelheid 140 km/u i.p.v. 115 km/u , maar wel twee keer zo duur als een gewone 203. In 1953 werd bovenstaande 203 coupé met vleugeldeuren gebouwd.