Na
dertien jaar zonder, gingen we in 1953 weer wonen in een stad met
electrische trams. Maar in de buitenwijk van Den Haag, waar wij terechtkwamen reden
alleen twee buslijnen, op de Melis Stokelaan was het eindpunt van bus R
en op de Maartensdijklaan dat van bus E. Alle buslijnen in De Haag
hadden destijds letters, de tramlijnen cijfers, dat veranderde voor de
bussen in 1955, eerst door naast elkaar letter en cijfer te tonen, een
jaar later werd het definitief een cijfer. R werd 27 en E 20. (Voor de
volledigheid B werd 18, D 19, E 20, G 21, K 22, M 24, N 25, P26, R 27, T
29, W 30, Y 31, H 34, U 35, Z 37 en S 38) Bovenstaande bus kwam in 1952
in dienst en toont dus nog een letter: B, hij reed van de Turfmarkt
naar de Alb. Thijmstraat. De Kromhout/Verheulbus, eentje van een serie
van twintig, had een zescylinderdieselmotor en bood plaats aan 31
zittende passagiers en 51 staande passagiers.