8.9.20

ICI PARIS

Vandaag moet ik me, met  gepaste tegenzin, bezighouden met de van origine Belgische geurtjesfirma ICI PARIS, die dus eigenlijk beter HIER IS MALDEGEM zou kunnen heten. Op  24 augustus maak ik ruim 60 euro over, de dag erop ontvang ik een missive dat zending van het bestelde vertraagd is. Waarschijnlijk omdat op weg naar de statie van Maldegem (kruis aan wat van toepassing is)
a. de snelbinder waaronder mijn pakketje, op het velo van Sjefke Vanderbillecoeckxs, is bevestigd, breekt,
b. het kader van het velo van Sjefke Vanderbillecoeckxs in het ongerede is geraakt, zodat verder rijden onmogelijk is,
c. Sjefke Vanderbillecoecks en zijn velo geruime tijd  voor een geopende brug moeten wachten.
Dezelfde dag ontvang ik een email van POST.NL - u weet wel dat frisse en vrolijke bedrijf dat recent een aan een adres in Israël gerichte zending voorzag van een Track & Trace-nummer, gevormd door enige cijfers gevolgd  door F*CKJEWS - dat ik de aan mij gerichte zending op 26 augustus tussen 12.15 en 14.45 kan verwachten. Ik  blijf thuis. Ontvang niets, maar krijg een email  van POST.NL dat  de zending vertraagd is en hem de volgende dag tussen 12.00 en 14.00 tegemoet mag zien. Ik blijf opnieuw thuis en ontvang opnieuw niets. Na een paar dagen wachten gebeld en gemaild met ICI  PARIS. Men belooft bij POST.NL navraag te doen. Die navraag kan zeven dagen in beslag nemen. In feite heb daar geen  enkele boodschap aan, ik heb ICI PARIS betaald en dat bedrijf blijft in gebreke. Vrijdag j.l. ontvang ik een email van ICI PARIS ondertekent door Naomi van der Laan dat ik na opgaaf van mijn adres alsnog het door mij bestelde tegemoet kan zien. Mijn vreugde  is echter van korte duur want maandag volgt een nieuwe missive, dit maal ondertekent door Serena Keijsers met de volgende boodschap: "Post NL heeft laten weten dat volgens het GPS-systeem de rit van de bezorger nauwkeurig is geregistreerd. Hierop is te zien dat de bezorger op het juiste adres is geweest en het pakket heeft afgeleverd."  Dat is een  fragante leugen. Ik ben dus opgelicht. Mijn raad is ICI PARIS te mijden, omdat men daar klaarblijkelijk niet de klant geloofd maar de frisse en vrolijke besteldienst POST.NL, wellicht wordt e.e.a. echter wel geleverd wanneer een zogenaamde ariërverklaring aan de bestelling wordt toegevoegd.